ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Αθήνα, 340 - περ. 250 π. Χ.
ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ, ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ, ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ - ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Εμφάνιση Κώδικα

Αντιγράψτε και επικολλήστε τον ακόλουθο κώδικα:

Αθηναίος από τον δήμο της Ερχιάς (ή Ερχείας). Πατέρας του ρήτορα Ισοκράτη, κατασκευαστής αυλών. Ο Αριστοφάνης και ο Στράτις αναφέρουν ειρωνικά το επάγγελμα του Θεοδώρου για να μειώσουν τον Ισοκράτη, ενώ ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς αναφέρει πως ήταν μέτριος πολίτης ο οποίος είχε «θεράποντας αυλοποιούς». Οπωσδήποτε, όμως, ο Θεόδωρος ήταν αρκετά ευκατάστατος, γι' αυτό ανέλαβε χορηγίες και μόρφωσε τα παιδιά του με άριστο τρόπο. Αργότερα όμως, γύρω στο 413 π.Χ., έχασε την περιουσία του και σχεδόν την ίδια εποχή πέθανε. Εκτός από τον Ισοκράτη είχε ακόμη 3 γιούς, τους: Θεόδωρο, Τελέσιππο, και Διίμνηστο.

Αποφθέγματα


  1. ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ, ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΣΦΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
  2. Η ΧΑΡΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΟΣΥΝΗ
  3. Η ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΘΑ
  4. Η ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΑΦΡΟΝΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ, ΜΟΛΙΣ ΛΕΙΨΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ, ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΦΙΛΙΑ, ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑΡΚΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΦΙΛΟΥΣ
  5. ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΝΑ ΜΗ ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ Η ΦΡΟΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΦΡΟΝΕΣ
  6. ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ
  7. Η ΚΛΟΠΗ, Η ΜΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ Η ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠ' ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΧΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ, ΑΝ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ Η ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΦΡΟΝΕΣ
  8. Η ΧΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ Η ΛΥΠΗ ΥΨΙΣΤΟ ΚΑΚΟ